2008. március 3., hétfő

Garázsmenet










Magazinunk lelkes támogatójának köszönhetően a napokban fantasztikus lehetőségünk nyílt egy vadonatúj Maserati Quattroporte részletes vizsgálatára alapos üléspróba megtartása keretében. Tesztünk során egy centiméter nem sok, annyit sem mentünk a kocsival (de alaposan megfigyeltük, amikor az illetékes kitolatott a garázsból), ámde nagyszerű szakértelmünknek köszönhetően a stagnáló helyzet ellenére is mély elemzéssel szolgálhatunk kedves olvasóinknak.

Az autós újságírás íratlan szabályait tisztelve a külső bemutatásával kezdem. A Maserati Quattroporte szép, de nyilván vannak olyanok, akiknek nem tetszik. Méretes szerzet, az egyszer biztos, szép hosszú, mégsem tűnik nehézkesnek vagy tohonyának, élőben elegánsabb és finomabb, mint a képeken, azokon nem jön át az olaszos kecs és kifinomultság. A kényezés, a karosszéria kidolgozása első rangú.

A Ferrari eredetű V8-as az első tengelyek mögött, mélyen, vaskos műanyagpárnái mögül pislog ki szerényen, a füstgázokat négy megapipetta eregeti a szabadba fület gyönyörködtető, hátat borsóztató és szemet könnyeztető (főleg a felkavart por, ugye) lemezhangon, amely érdekes módon, speciális, alapjárati próbánk szerint domináns a motorhanghoz képest, azt, tudniillik, alig lehet hallani. Ebből és az érzékeny, közvetlen alapjárati gázreakciókból mérnökeink nagy biztonsággal állapították meg, hogy a méretes nyolchengeres nagyszerűen megy, nyomatékos és magasan húz.

A Maser belső mérete arányban áll a külső méretével. Négy felnőtt kényelmesen elfér a nem tolakodóan sportos kialakítású ülésekben, az ideális vezetési pozíció még hátul is könnyen beállítható, minden ülés elektromosan szabályozható, a hátsó könyöktámaszban pedig ügyesen elrejtették a jobb első ülést hosszirányban mozgató kapcsolót az anyós jobb belátásra bírása érdekében. A finom bőrökkel nincs összhangban a szépen összeszerelt, de átlagos minőségű, ugyanakkor nagyobb mennyiségű műanyag borítás.

A kormány fogásából és a váltófülek elhelyezéséből egyértelműen következik, hogy a futómű nagyszerű úttartást, és elképesztő kanyarsebességet biztosít, mindazonáltal elfogadhatóan kényelmes is. A kerekek jó nagyok, a fékek meg jó erősek, de legalább rá van írva, hogy Maserati.



Számos jel arra utal, hogy a Quattroporte bizonyos vízi állat, nevezett hal közeli rokona. A mellső kerekek mögött elhelyezkedő három pár kopoltyú és a kipufogóból távozó jelentős mennyiségű víz nem hagy kétséget efelől. Fogságban pénzért szaporodik.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Wireless, I hope you enjoy. The address is http://wireless-brasil.blogspot.com. A hug.

Névtelen írta...

jo kezdet