2008. február 27., szerda

Lambo hintó

Magazinunk lelkes támogatójának köszönhetően a napokban fantasztikus lehetőségünk nyílt egy vadonatúj Lamborghini Gallardo részletes vizsgálatára alapos üléspróba megtartása keretében. Tesztünk során egy centiméter nem sok, annyit sem mentünk a kocsival (de alaposan megfigyeltük, amikor az illetékes kitolatott a garázsból), ámde nagyszerű szakértelmünknek köszönhetően a stagnáló helyzet ellenére is mély elemzéssel szolgálhatunk kedves olvasóinknak.


Este értünk ki a teszt helyszínéül szolgáló budai fejlesztőlaborba, a kis cég legénysége a karácsonyi partira készülődött. A Lamboért a jóval drágább, hihetetlen úttartásáról és jellegzetes színéről ismert 18-as villamossal mentünk, aggódtunk is, mit tud majd a tesztkocsi egy ilyen, méltán elismert klasszikus után. A műhely neonfényei rövid villódzás után kirajzolják, majd teljes pompájában mutatják meg az enyhén poros, egyedi kék fényezésű karosszériát. Elkattintunk néhány fényképet kívül és belül a mesterséges megvilágításban, majd vendéglátónk kitolat a műhelyből a kocsi természetes környezetébe, az udvarba. Itt végre természetes fényviszonyok között, tök sötétben vehetjük szemügyre a bestiát.

Meglepő, hogy milyen kicsi, rövid és lapos. Mellbevágón kicsi. És rövid. De főleg lapos. A beszállás még ruganyosan sportos alkatom ellenére is igen nehézkes, mélyre huppan az ember valaga, a lábaimat pedig magasra kell emelni, hogy átlendüljenek a vaskos küszöbön. Odabenn haladéktanul intim közelségbe kerülünk mindennel, utastársunktól csak a méretes középkonzol határol el. Csupa bőr, audis kidolgozás és anyagfelhasználás, ahogy kell.


A hátunkban közvetlenül dübörög a V10-es, jól ismert alapjárati próbánk szerint (Ezúton tájékoztatom az Autozeitungot, hogy jelenleg nem áll módunkban rendelkezésre bocsátani a know-how-t. A szerk.) kiegyensúlyozottan, mély, öblösen férfias hangon bugyborékol. Mondanom sem kell, a gázreakciók közvetlenek, ebből pedig minden Rukko olvasó tudja, a motor kellően nyomatékos és magasan húz.



A kormány jó fogású, tehát a futómű stabil és elképesztő kanyarsebességekre képes, viszont nem annyira kényelmes. Ez egy sebességkapszula.

A Gallardo menetdinamikája lenyűgöző. A nyomaték és erő elképesztő linearitással épül fel, amikor az ember gyomra már a torkában jár, a gyorsulás csak tovább fokozódik szűnni nem akaróan. A fékek kiválóan adagolhatóak, és keményen harapnak. Az út az udvar egyik végéből a másikba az utasülésben is maradandó élményt okozott.

Nincsenek megjegyzések: