2007. szeptember 22., szombat

Az új Honda Accord

Akárcsak a Civic esetében, a Honda most is egy széria közeli koncepcióval szondázza a piacot legnagyobb számban eladott modellje, az új Accord bemutatása előtt. A frankfurti IAA szakkiállításon prezentált Tourer Concept belső – nem csak kiállítási – források szerint szinte teljesen megegyezik a 2008-as Genfi szalonon bemutatásra kerülő végleges kocsival (lesznek kilincsek és tükrök). O.K. Csipkerózsika! Már csak alig egy fél évet kell aludni az első menetpróbákig.

A Tourer Concept, s így az új Accord, ami természetesen négyajtós karosszériával is készül majd, dinamikusabb, frissebb vonalakat kapott, amint azt a mellékelt képekről minden jó szemű olvasó megállapíthatja.

Az már kevésbé látszik, hogy a kocsi szélesebb és alacsonyabb lett a kényelmesebb utastér és a jobb menetdinamika elérése érdekében. A Honda felfelé törekvését jelzi, hogy az új modell a mostanihoz képest kevésbé lesz teherhordó jellegű, a sportosabb dizájn ellentételezéseként azonban jó variálhatósággal és praktikus részletekkel vértezik fel a kombit.

A dinamikai képességeket fokozza az innovatívnak nevezett, teljesen új felfüggesztés, ám ezzel kapcsolatban csak találgatni tudnánk, mert közelebbit nem árult el a gyár. Állításuk szerint kivételes kezelhetőséget, nagyszerű stabilitást, remek vezetési élményt garantál, anélkül, hogy lerontaná a komfortot. Talán valami aktív felfüggesztés? Az SH-AWD rendszer valószínűleg nem kerül az autó alá.

A motorok terén is fejlődés várható, a kor divatjának megfelelően elsősorban dízel fronton, bár V6-os-t hiába várunk. A paletta marad a régi, 2.0 és 2.4-es négyhengeres benzinesek, valamint a 2.2-es dízel. Mindegyik motor jelentősen csökkentett fogyasztással és károsanyag kibocsátással, finomabb járással jellemezhető, miközben teljesítményük emelkedik. A kétezres alapmotoré valamivel 150 Le fölé, a kettőnégyes 200 Le körülire, a fölé. A nagy durranás a gázolajos aggregátnál várható. A mostani 140 lóerő kevésnek tűnhet a mai teljesítményhajhászásban, így két fokozat kerül piacra, egy 150 lóerős, és egy ennél is potensebb, 180 lovas kivitel. Ami fontosabb, hogy a i-DTEC elnevezésű motorok azon kevesek közé tartoznak, amelyek teljesítik az EURO-5-ös károsanyag kibocsátási normákat, sőt, alkalmasak lesznek a nagyon szigorú normákkal szabályozott amerikai piaci bevezetésre is. Mehetünk aludni

Nincsenek megjegyzések: