2007. szeptember 11., kedd

Szia, Dobozos

A városi, rövid távú áruszállítók között nagy népszerűségnek örvend a Fiat Doblo, Ford Transit Connect és Peugeot Partner hármas. A Fiat és a Peugeot frissített modell, a Ford a legújabb a hármasban. Méretük, teljesítményük és áruk hasonló, lássuk a különbségeket. A kocsik abszolút alapfelszereltségű változatát hasonlítottuk össze dízelmotorral, választottunk hozzájuk ABS-t, és klímát, utasoldali légzsákot és CD-s rádiót, hogy az alkalmazott ne panaszkodhasson a munkavédelmi szabályok figyelmen kívül hagyására.

A Doblo nettó ára 2.985.000,-Ft, ez tartalmazza már az extraként rendelhető ABS-t, utasoldali légzsákot, klímát, központi zárat, belülről állítható tükröket, állítható magasságú kormányt és a CD-s rádiót. A Fiat motorja a legkisebb, az ezerhármas multijet mégis egyenrangú teljesítményt nyújt jóval nagyobb konkurenseivel (75 Le, 190 Nm). Végsebessége ezzel a motorral 146 km/h, átlagfogyasztása a legkedvezőbb, csupán 5,4 l/100 km. Ne feledjük azonban, hogy a lökettérfogatot csak lökettérfogattal (esetleg turbóval) lehet pótolni. Az olasz teherbírása 730 kg, ami a legjobb érték, de bele kell számítani a sofőrt, raktere 3,2 köbméter.

A Ford más árpolitikát képvisel. Alapára magasabb, mint a Fiaté, felszereltsége viszont teljesebb annál. A konfiguráció végső ára nettó 3.175.000,-Ft. Extraként csak a klímát és az utasoldali légzsákot, valamint a távirányítós központi zárat kell megrendelnünk, most akciós az ABS, a többi fent felsorolt tétel széria. A Ford motorja a legnagyobb, teljesítménye azonban megegyezik a másik kettőével, lóerőből 75-öt, newtonméterből 175-öt számlál. Terhelhetősége 625 kg, kövér sofőr esetén megegyezik a Doblóval. Raktere nagyobb, 3,4 köbméter.

Végül a francia versenyző. Ára a választott felszereltségen nettó 3.370.000,-Ft. Az ABS-t, utaslégzsákot, klímát és CD-rádiót külön kell megrendelni hozzá. A Partner ezerhatos motorja is 75 lóerős – mintha némi összehangolt magatartást vélnénk felfedezni, mit szólna ehhez a Gazdasági Versenyhivatal – nyomatéka 170 Nm. 150 km/h-val megy, 15 másodperc alatt gyorsul százra, és ugyanannyit fogyaszt, mint a Fiat, átlagosan 5,4 litert 100 kilométerre. Raktere mind közül a legkisebb, 3 köbméter, terhelhetősége is szerényebb valamivel a konkurenseknél, 600 kg, viszont ez a kocsi a legkisebb méretű az összehasonlításban. A Peugeot-hoz a központi zárért meg kell rendelnünk az elektromos csomagot, ami tartalmaz még elektromos ablakemelőt és utasoldali elektromos tükröt, igazi luxusautót varázsolva a Partnerből.

A legolcsóbb Fiat még felextrázva is viszonylag szegényes felszereltségű, a Ford állítható, ledönthető támlájú utas üléssel, a Partner 12 voltos csatlakozóval, sebességfüggő ablaktörlővel kínál nála többet. De az apró olasz motor igazi gyöngyszem, a Fiat a második legtágasabb, terhelhetősége a legnagyobb (sovány sofőrrel), így ezt az összehasonlítást gazdasági alapon a Fiat nyeri.

MŰSZAKI ADATOK

Fiat Doblo Cargo

Ford TransitConnect

Poeugeot Partner


1.3. Multijet

1.8 TDci

1.6 Hdi

Hengerűrtartalom

1248ccm

1753ccm

1560ccm

Hengerszám/szelepszám

4 henger 4 szelep

4 henger 8 szelep

4 henger 4 szelep

Teljesítmény (le/fordulat)

75/4000

75/4000

75/4000

Nyomaték [Nm (1/min)]

190/1750

175/1800

170/1750

Gyorsulás (0-100km/h) (s)

-

-

15

Végsebesség (km/h)

146 km/h

xx

150 km/h

Hosszúságxszélességxmagasság

4253X1722X1831

4278X1795X1814

4137X1724X1810

Raktér (l)

3200 l

3400 l

3000 l

Tengelytáv (mm)

2583 mm

2664 mm

2693 mm

Átlagfogyasztás/város (l/100km)

5,4 l

xx

5,4 l

Felszereltség

Fiat Doblo Cargo

Ford Transit Connect

Peugeot Partner


1.3 multijet

1.8 Tdci

1.6 Hdi

ABS

van

van

van

Első légzsák

van

van

van

Szervokormány

áll. mag.

áll.mag.

áll. mag.

Központi zár

távirányítós

távirányítós

távirnyítós

Klímaberendezés

manuális

manuális

manuális

Utaslégzsák

van

van

van

Válaszfal

van

nincs

van

Elektromos ablak

nincs

nincs

van

CD rádió

van

van

van

Nincsenek megjegyzések: